donderdag 18 januari 2018

ik kon het niet laten

Na de blogpost van deze fantastische breister bleef dat truitje maar rondspoken in mijn hoofd..
en dus moest het er maar uit. Een truitje met fijne lijntjes.

En terwijl het met naaien vooral de meisjespatronen zijn die blijven rondspoken in mijn hoofd, is dat met breien eerder andersom.

Jesse staat ook zo cool met die truitjes! en de meeste kleuren wol die ik mooi vind zijn wat aan de donkere kant voor mijn blond poppemieke.

Dus werd het wederom een Quokka-trui, met fijne lijntjes dus.

Volledig gebreid met de rondbreinaald zodat ik steeds de draad van de donkere wol kon meepakken.


Vanaf de oksels koos ik ervoor om de lijn sneller te laten terugkomen. 
Ik moet zeggen dat ik er toch serieus over heb moeten nadenken over hoe ik die minderingen van de raglan netjes moest doen uitkomen in een averechtse lijn.

Doordat je steeds van kant wisselt om de smalle lijn te maken, moest ik dus soms averechts minderen ;) maar das duidelijk gelukt.


Dat breien met de rondbreinaald beviel me eigenlijk wel. Je hoeft daar niet perse een stabiele achtergrond (voor de priem tegen te laten rusten) de hebben. Dus je kan eerder waar breien.



Zo, weer een breiprojectje klaar! 

Het volgende project dat op de naalden staat breit wat traag... met dunne wol heb je wel een fijn effect, maar moet je wel veeeeeel steken breien. :p


Patroon:
Quokka sweater - Compagnie M

Wol: 
Apilou Medium - Atelier Veritas (kleur petrol en donkerblauw)
gebreid met rondbreinaald 5mm, de boordjes met 3,5mm en de halsboord met 4mm.






3 opmerkingen: