zaterdag 28 oktober 2017

Eagles in the sky

Enige tijd geleden deed ik een workshop zeefdrukken van Bobbinhood bij de Stoffenkamer.

Mijn testlapje daar beviel me eigenlijk zo goed, dat ik onmiddelijk een lap lekker warme sweaterstof aankocht bij de stoffenkamer om te bedrukken.


Mijn gekozen afbeelding was een arendshoofd, dat ik wat uitvergrote en in 3 kleuren opsplitste.


Ik geef toe, het is een tijdrovend projectje, mijn lap van 80cm op stofbreedte raakte nipt op tijd helemaal bedrukt en gedroogd tijdens de workshop. Maar wat een zalige bezigheid!!!

Ik was zo relaxed en volledig into zeefdrukken dat de tijd voorbij vloog..
(de zeefdrukset van Bobbinhood ligt hier dan ook in de kast te blinken ;) )

Ik koos de print en de stof met een trui voor Jesse in het achterhoofd, en eens thuis kriebelde het best om eraan te beginnen. Al moest ik eerst de hele lap fixeren met hitte en daarna nog voorwassen. (het minst leuke van het hele process)


Het werd een Semper sweater in alle eenvoud, al koos ik wel voor een kolleke.




Voila, ons ventje zen handgeprinte trui is klaar :) en hij is er megablij mee (en ik ook)

Een truitje voor Elin is het volgende op het zeefdruk-programma :) 

1 opmerking: