woensdag 13 september 2017

Een trui met gaatjes.

Deze week zat er een leuk mailtje in de bus, ik mag namelijk mee een nieuw breipatroon testen :D

Joepie, dat is ook weer eens iets nieuws. Voor wie en wat? Dat komt nog wel ;)

Maar ik kreeg eigelijk een ferme virtuele shot onder men gat, want de kleine neuroot in mij die kan er eigenlijk niet goed tegen een nieuw projectje te beginnen als er nog een ander op de naalden zit...

Dus werd hier in record tempo gebreid aan die mooie gaatjestrui, die - schaam schaam - al van maart op mijn naaldjes staat! (volgens mijn trots geposte intagramfoto in maart van de eerste steken)

Breien in de zomer was precies toch ni mijn ding :p


Maar hier is hij dus.. de trui met gaatjes.
Waarom gaatjes? ik wou na de trui van Jesse mezelf een andere techniek aanleren, dus kocht ik zo een boekje van alle soorten breisteken. En deze vond ik best schattig voor een truitje voor de lente (uhum..)


Gisterenavond was de trui klaar, ik liet hem zien aan manlief en die zei: " is dat niet alwat te klein?"
ja... dat was ook mijn vrees... een breiproject van 7maand is niet echt een goed idee met zo een in de lengte schietende kinderen :/

mijn antwoord: " kan me ni schelen, ik prop die daar in alst nodig moest zijn!" :)

Zo gezegd - zo gedaan
en ja, tis wa nipt :(




De wol komt van de hema ;) en is te gebreid met naalden nr 4.

Als basispatroon gebruikte ik de Nantes trui uit Jules & Julie
Ik liet alleen de knoopjes op de rug weg, en versmalde een maat.

De steek heet volgens het boek "De nieuwe breibijbel" eenvoudig oogjeskant. 

En nu kan ik met een gerust hart aan dat test-projectje beginnen se. aaahhh





Geen opmerkingen:

Een reactie posten