vrijdag 24 februari 2017

Pokébal, Nu!

De Pokémon gekte is hier ook toegeslagen, en hoe!
zelfs de kleinste is er zot van.

Dus toen ik de kinderen vroeg hoe ze met carnaval wouden verkleed zijn, kwam het er in koor uitgeroepen: Als Pokémons!!

Elin is zot van Eevee en Pikachu, de keuze voor Pikachu was dus snel gemaakt.
Jesse had een heel ander idee... hij wou Persé Kabutobs zijn.

Voor de niet-Pokékenners, dat is een zeer vreemd prehistorisch beest.
Ik zag dat echt niet zitten!! dus bestelde ik stiekem op Ali-express de pet van Ash.

Toen deze in de bus zat had ik echt niet veel nodig om hem om te praten :) OEF

Dus hierbij mijn twee zotjes, die zo fier als ne gieter vanmorgen naar school vertrokken.


Voor Jesse moest ik dus gewoon de trui van Ash maken. :)) JEUJ

Ik gebruikte daarvoor het patroon van de wolf pyama van Zonen 09
Dat lag nog bij de recentste projectjes en kon ik wel omtoveren tot een vestje.

Ik nam alvast een maatje groter dan zijn pyamas en knipte het voorpand niet aan de stofvouw zodat ik er een rits kon tussen zetten. 
In de voorpanden stak ik gele paspelzakjes, ook volgens de handleiding van Zonen09, de binnenzijde werd volledig gevoerd met dezelfde blauwe sweaterstof en de kraag tekende ik door de hals op te meten.

Ook het knopje bovenaan vergat ik niet ;)

Poseren was voor een x is niet te veel gevraagd :p


Voor op school deed hij er wel een witte longsleeve onder.




Voor kleine zus, nam ik ook het wolfpatroon, alleen gebruikte ik daar de broek van en verlaagde het kruis wat om het lekker pofferig te maken.

Voor de trui gebruikte ik de semper sweater van Sofilantjes, zonder zakjes.
Ik knipte de kapdelen door en zette er Pikachu oortjes tussen.


Op de rug tekende ik met textielstiften de gekende pikachu staart. En klaar is kees :)



Kijk eens hoe schattig :)






3 opmerkingen: