maandag 27 februari 2017

Mijn eerste (Joseph) trui

Ik nam Jesse mee naar de stoffenwinkel.
niet omdat hij stofjes moest kiezen, maar ik had een rits nodig en meneertje zat ook in de auto.

Meestal probeer ik te vermijden om de kids mee te nemen, dat bespaart me het gezeur voor stofjes die ik oerlelijk vind, en die zij plots de allermooiste stof vinden die ze ooit hebben gezien *zucht*

Maar die rits was dus dringend... Ik was ons meneertje al direct kwijt, maar vond hem terug aan de stand met bolletjes wol. Hij was daar op zen gemakske alle kleurtjes aan het inspecteren. :) haha, echt komiek om bezig te zien.

Dan kwam hij met een bolleke wol af, en ik moet zeggen een heel school bolleke wol.

* mama, jij kan nu toch breien?? dussss, wil je hier een trui van maken voor mij?*

Ik besloot toe te geven en mezelf eens voor een uitdaging te zetten. Na alleen maar een muts te breien kan ik niet echt zeggen dat ik de meest ervaren breister ben he...

Op aanraden van de winkeljuffrouw nam ik 6 bollekes mee. Wat achteraf zeer goed geschat  blijkt te zijn (ik heb een half bolleke over)

Het patroon vond ik in een LMV, de Joseph trui. En besloot voor de lengte van een 116 te gaan en een breedte van een 98. Ik hou niet zo van patattezakkenpullen.


Na ettelijke weken, avonden en uren breien was hij dan toch eindelijk klaar :)
Best fier om de trui, al moet ik duidelijk nog wat oefenen in de matras-steek, de steek waarmee je alle stukken aan elkaar zet.

En de laatste steek van de halsboord heb ik achteraf terug losgemaakt om deze opnieuw af te kanten met een rekbare afkantsteek (ik kreeg zen hoofd er niet door).
Lang leve you tube!!


Wie supergoed kijkt, ziet dat ik 1 foutje maakte in een van de mouwen. Hoe het komt dat ik daar ineens een steek verkeerd heb gezet??? Laten we de eer laten aan die drukke kids van mij :p

Het leukste vind aan breien: je kan het gewoon doen terwijl de kids aan het spelen zijn, en toch nog een wakend oog bieden. (wat die deugnieten hier wel degelijk nodig hebben)


Zo, ventje content, ik content. Meer moet dat niet zijn. Al brei ik de volgende x toch een maatje langer, nu is het wat nipt van lengte. 


Ik vergat natuurlijk zo een wikkeltje bij te houden van de wol, maar hij is superzacht en komt van bij de Nekkertex in mechelen. Gebreid met naalden van 6mm.

1 opmerking: