vrijdag 24 februari 2017

Blogtour: Frederique Dress

Oftewel het mooiste wikkeljurkje ooit!

Zo blij dat ik ben als Marte van Compagnie M met een nieuw patroontje afkomt om te testen! Dus ik zei zonder aarzelen JA! en zette me er onmiddellijk aan.

Printen, plakken, knippen, spelden en nog eens knippen. niets dat mijn kinderen liever hebben dat een living vol snippertjes om te versnipperen en om op te tekenen...

Ik kan jullie niets nieuw meer vertellen dan behalve wat er al gezegd is geweest:
Een mega-veelzijdig patroontje met zoveel opties dat je wel minstens 5 jurkjes kan maken zonder één dezelfde in de kast te hebben hangen.

Zo gezegd, zo gedaan :)

Ik moet me op voorhand al verontschuldigen over de vele foto's... ik deed nochtans mijn uiterste best om ze tot een minimum te reduceren!




Mijn eerste test-jurkje dat ik maakte is een wikkeljurkje met rechte kraag, lange mouwtjes en rechte mouwboordjes.

Het zat Onmiddellijk zoals het hoorde. Prachtig uitgelijnd a-lijntje!

Ik maakte netjes volgens de maattabel de 18m verlengd naar de 2y voor mijn fijn juffertje.

De handleiding loodst je erdoor zonder enkel obstakel, zoals we dat we gewend zijn van Compagnie M.

Ik maakte de versie met prinsessennaden en zakjes. dat is zo mooi die lijntjes... En Elin is een echt zakjesmadam


Het tweede jurkje is ongeveer net hetzelfde, alleen met ronde kraag en ronde mouwboordjes.


Het jurkje zit zo snel in elkaar, dat je je afvraagt waarom je er niet ineens twee knipte ;)

De afwerking kan je trouwens op 2 manieren doen aan de hals: met een belegje of met biais.
Ik koos bij beide jurkjes voor Biais. Sneller kan bijna niet!



De derde is er eentje met een oog op de komende lente/zomer. 
daar verlang ik al zoo hard naar... dus met een oog op mijn kleine groeiende meid, verlengde ik de jurkjes met korte mouwtjes al 2cm.

Het Frederique jurkje is een eerder kort modelletje, zoals de Louisa jurk.


Op deze versie ben ik letterlijk verliefd!

Hier weer een wikkeljurkje zonder mouwtjes, met ronde kraag.
Boven en onderpand zijn aan elkaar geknipt, zodat de mooie print zoveel mogelijk bewaard werd.
Ik stak wel paspel tussen de zijnaad om eens wat anders te creëren.

Het stofje bestelde ik bij spoonflower ten tijde van deze handtas. (omdat ik toen niet kon kiezen) 




De vierde jurk is een probeerseltje. Ik wou graag de knoopjesversie maken, maar wou ook de taille mooi kunnen benadrukken zoals je met de strik kan doen.

Dus stak ik een stukje rekkertje tussen de zijnaden. En zo heb je weer een heel ander jurkje.


Deze versie was oorspronkelijk zelfs helemaal omkeerbaar... met zakjes en al aan de binnenzijde dus.
Tot ik besefte dat je met een asymmetrische knopenlijn dus niet kan omkeren :p HAHA!

Ach ja, nu heeft het kind maar een gedubbeld kleedje met binnenzakjes :) 


En als 5e nog een probeerseltje.
Het patroon op zich is wel ruim genoeg voor mijn smallerd om zich door te wurmen zonder dat het open zou moeten gaan.

Dus wou ik een gewoon jurkje met dezelfde kenmerken van de Frederique.


Hiervoor knipte ik alle voor-bovenpanden dubbel, de voorste delen knipte ik met prinsessennaden.
en die voor het linkse deel verlengde ik zodat ze in de zijnaad zouden vallen.

Na wat hersenbrekerij kreeg ik het zo, dat de ene kant van het bovenpand in de prinsessennaad van de andere kant vastzit. (snap je wat ik zeg?)

Het rokdeel werd ook op de stofvouw geknipt en bij het achterpand werd het belegje gebruikt.


Ik stak ook lintjes in de zijnaad, die zijn zo schattig :)


Wil je ook aan de slag? Het patroon (papier en Pdf) kan je terug vinden in de shop van Compagnie M, bovendien zijn het nu gratis verzendingen voor bestellingen boven de 30€ ;)


Stofjes die ik gebruikte:
Jurkje 1 & 2: geen idee... ik gooide de zelfkant al weg en deze stofjes liggen al zo lang in de kast...
Jurkje 3: Origami Swans - Soft Blue/Parisian Blue by Andrea Lauren (spoonflower)
Jurkje 4: Cloud9 - Ed Embermy's Picture Pie Foxes
Jurkje 5: Timeless treasures - Goudvis

10 opmerkingen:

  1. Sneltrein gij! Wel heel leuke versies!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super super super mooi. Zei ik al dat ik ze echt super mooi vind 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een productie! De zwaantjes doen me echt helemaal smelten, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel erg leuk, jij ijverige creatieve bij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Saskia, 5 stuks begot, waar haal jij je tijd weer. Mijn lievelings is oik die met de zwanen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een collectie! Je dochter straalt in haar jurkjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe doe je dat toch weer! Ik was al blij met één jurk (die er twee is, want ze is omkeerbaar), en jij tovert er zo maar even vijf tevoorschijn! Ik ben ook fan van de zwaantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vijf jurkjes? In welke winkel koop jij je tijd? :-)

    Ik vind ze heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vrouw, de hoeveelheid jurken die van onder uw machine rolden is op zijn minst indrukwekkend! Grote grote liefde voor de zwanenversie, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw, ik kan niet kiezen, stuk voor stuk prachtige exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen